Autodesk 3ds Max - Özellikler

Yeni görünüş ve yüksek DPI ekran desteği

3ds Max 2017 tamamen yenilenmiş bir görünüşe sahip. Ayrıca en son yüksek DPI ekranlara ölçeklenebilir yapısı sayesinde HDPI ekranlarda ve diz üstü bilgisayarlarda başarılı bir şekilde çalışır.

UV eşleşme (mapping) güncellemeleri

UVW Unwrap özelliği iş akışını geliştirmek ve yoğun geometriler ile yüksek çözünürlüklü haritalarla daha performanslı çalışacak şekilde geliştirilmiştir. Nokta-nokta birleşimleri tanımlayarak modellerin açılması hiç olmadığı kadar basitleşmiştir. Bozulmalar gölgeli modda görselleştirilebilir; böylece model hakkında daha fazla geri besleme alabilirsiniz. Ayrıca birçok iş akışı geliştirmesi ile çalışma hızı artırılmıştır.

3ds Max Model Kütüphanesi

Ek bir bedel ödemeden özel 3ds Max Model Kütüphanesi’ne ulaşmak ve yönetmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Autodesk Exchange App mağazasından indirilebilen model kütüphanesiden sürükle-ve-bırak ile modeller sahnelere yerleştirilebilir. 

Autodesk Raytracer Renderer (ART)

Yeni Autodesk Raytracer Renderer (ART) ile fotoğraf kalitesinde resimler ve videolar yaratın. ART hızlıdır, Revit®, Inventor®, Fusion 360™ ve belirli Autodesk uygulamalarında görselleştirme iş akışlarına uygundur. ART özellikle endüstriyel, ürün ve dış mekan mimari görselleştirmeleri için hızlı bir çözüm sunar. IES desteği ve Revit’ten gelen fotometrik ışıklar sayesinde mimari sahnelerin görselleştirilmesinde gerçeğe yakın sonuçlar elde edilir.

  • ActiveShade penceresi ile birleştiğinde ART hızlı, etkileşimli bir iş akışı sunar. Işıklar, malzemeler ve nesneler kolayca ve hızlı bir şekilde düzenlenebilir.
  • Kaplama zamanını kısaltan ve kaliteyi artıran bir resim kirliliği filtresi de içerir.

Nesne araçları geliştirmeleri

Nesnelerin seçimi ve düzenlenmesi geliştirilmiştir. Bu sayede modelleme, canlandırma ve belirli işlemler daha etkili ve yaratıcı iş akışları sunar.

  • Working Pivot’a hiyerarşi paneline gerek olmadan ulaşabilirsiniz. Pin Working Pivot isimli yeni seçenek ile diğer nesnelerin seçimi sırasında Working Pivot aynı yerde kalır. Bu seçenek kapatıldığında ise Working Pivot’un konumu yeniden ayarlanır. Edit Working Pivot seçeneği Working Pivot’a yapılan değişiklikleri kabul etmenizi ya da iptal etmenizi sağlar.
  • Reference Coordination System altında yeni Local Align seçeneği yer alır. Bu seçenek sanatçılar için düzenleme yapılan nesnelerin değişikliği konusunda daha öngörülebilir sonuçlar verir.
  • Alt nesne işaretlemesi farklı alt-nesne modları (verteks, kenar, yüzey ve sınır) arasında değişimi basitleştirir. Bu sayede kullanıcılar arama işlemlerine fazla zaman ayırmadan projeleri üzerinde yoğunlaşabilirler. 
  • Noktadan noktaya seçim yöntemi kullanıcılara zaman kazandırır. Shift tuşuna basılı tutarak noktadan nokta işaretlemesi yapılabilir.

Canlandırma verimliliği

3ds Max’ın Canlandırma Verimliliği’ne yapılan geliştirmeler ile canlandırma sanatçılarının deneyimine odaklandık. Günden güne yapılan geliştirmeler ile sanatçılar canlandıracakları karakterlerin performansı üzerine odaklanma olanağına kavuştular. Varsayılan yerleşimi yeniden tasarladık. Canlandırmanın ana kumanda odası anlamına gelen Hareket Paneli kontrollerin doğrudan bir liste içinden aktifleştirilmesi ve kopya-yapıştır özelliği ile geliştirildi. 

Sahne Dönüştürücü

Kaplama teknolojisindeki yeni gelişmeler sayesinde Sahne Dönüştürücü (Scene Converter) bir kaplama penceresinden diğerinde ya da gerçek-zamanlı motorlar arasında sorunsuz ve tutarlı bir şekilde geçiş yapmanızı sağlamaktadır. Kullanıcılar dönüştürme senaryolarını kolayca düzenleyebilir ve ince ayar yapabilirler. 

Autodesk 3ds Max Özellikleri

Formu Doldurun Biz Size Ulaşalım